We are all connected, plus the importance of learning history!

So I had a very interesting conversation the other day and it got me thinking.. what do people think about history? I asked several of my friends and most of them although repulsed by it as a lesson simply because of the way it’s being taught, they all agreed that it’s a lesson of extreme importance because it teaches you what happened in the past, and as we say “what goes around comes around” it teaches you how to avoid doing the same mistakes. I think however theres much more into it, an opinion that only two people from the several I asked shared. This friend I had the interesting conversation with hated history and thought it was completely useless and a waste of time to learn, so I tried to explain to her why it wasn’t.  What follows is the conversation we had in Greek and translated in English too, I had the names hidden and details altered to ensure anonymity.

– Λοιπόν θα σου πω κάτι 5 λεπτάκια και σε παρακαλώ δώσε σημασία, θα σου αλλάξει την ζωή και το πως βλέπεις τον κόσμο. I’m just going to say a few things to you for 5 minutes and please do listen to what I have to say because it may just change you life and the way you perceive the world.

– Για να δούμε. Let’s see

– Υπάρχει μια παγκόσμια και οικουμενική θεωρία που συνδιάζει τις περισσότερες επιστήμες και λέγετε θεωρία τους Χάους. Είναι πιο πολύ μαθηματική και αναλύει και υπολογίζει τις σχέσεις και τα αποτελέσματα όλων αυτών των σχέσεων στο περιβάλλον. Αυτή που είσαι σήμερα εσύ είναι αποτέλεσμα ενός χαοτικού συστήματος  συνόλου επιδράσεων και αντιδράσεών σου με το περιβάλον σου. Δεν γεννήθηκες αυτή που είσαι, γεννήθηκες ένας λευκός πίνακας που κάθε σου αντίδραση με το περιβάλλον σου είχε μια επίδραση που “έγραψε” κάτι σε αυτόν τον πίνακα και δημιούργησε τον εαυτό σου. Είσαι όμως ένα feedback system. Που σημαίνει πως αυτές οι επιδράσεις πάνω σου καθόρησαν και τις απόψεις σου, και αυτές οι απόψεις καθόρισαν άλλες απόψεις αλλά όλα αυτά μπορούν με το παραμικρό να αλλάξουν και να καθορίσουν την ζωή σου αλλιώς. Σκέψου το σαν ένα τεράστιο μπιλιάρδο και εκατοντάδες μπάλες όλες είναι σκορπισμένες τυχαία πάνω του. Αν ρίξεις την λεύκη μπάλα στην τύχη θα επιδράσει με έναν συγκεκριμένο τρόπο στις υπόλοιπες και θα τις αναδιατάξει στο ταμπλό, αλλά αν μια μπάλα έλειπε ή υπήρχε μια παραπάνω ενώ οι υπόλοιπες ήταν στην ίδια θέση με τις μπάλες στην πρώτη περίπτωση, όλες οι άλλες οι μπάλες θα ανακατανέμονταν διαφορετικά ακόμα και αν η λευκή έφευγε προς την ίδια κατεύθυνση με την ίδια δύναμη. Είναι σαν αυτό που λένε μια πεταλούδα που χτυπάει τα φτερά της κάπου μπορεί να προκαλέσει καταιγίδες κάπου αλλού, το έχεις ακουστά αυτό; The butterfly effect; There’s a “global” and “ecumenical” theory that combines and extends to most of the sciences called the Chaos Theory. It’s mainly mathematical and it analyses and calculates the relationships and the eventual results of them within our world. Who you are today is merely a result of a chaotic system of the sum of your interactions with your environment. You were not born who you are today, you were born a blank canvas onto which every single interaction you ever had in your life made a change and those changes created you by defining you. But you are a feedback system and the things written on that board can easily change and redifine you as the opinions and ideas you were holding at any given time were contributing into defining new opinions and ideas, and maybe those new ones redifined some other ones you already held and those changes keep on happening and could change with the slightest of things and change your complete life within moments. Think of it as a huge pool table with hundrends of balls randomly scattered around the board. If you shoot the white ball at a random direction, speed and angle it will interact with the rest of the balls and distribute them around the board in a certain and calculable way. But if you had the board with the balls scattered the same way on it minus one ball or plus one and shoot the white ball at the same direction, speed and angle as the first time the interaction will be different and the redistribution completely different too. It’s like what they say a butterfly flapping its wings somewhere is enough to create a tornado somewhere else. The butterfly effect, have you heard of it?

– Ναι. Yes.

– Η ιστορία στην ουσία σου δείχνει το γενικό ντόμινο αντιδράσεων και επιδράσεων που έλαβαν τόπο πριν εσύ γεννηθείς και όρισαν και ορίζουν ακόμε το πια είσαι εσύ σήμερα και πια θα είσαι στο μέλλον! Το οφείλεις στον εαυτό σου να ξέρεις τι έγινε πριν απο εσένα. Αν δεν ξέρεις παραμένεις για πάντα παιδί, αυτός ο λευκός πίνακας. Γι’αυτό σου είπα στην αρχή. Μην σε απασχολούν οι ημερομηνίες, αυτά είναι απομηνάρια ενός συστήματος που επιβραβέβει την παπαγαλία και δεν βοηθάει στην πραγματική μάθηση. Αυτό που είπα τις προάλλες στο twitter μου. He who knows preaches, he who understands teaches! Αν τα παπαγαλίσεις δεν τα έμαθες. Στην ουσία τα διατηρείς στην μνήμη για λίγο χρόνο και μπορείς να τα ξεχάσεις με τον χρόνο. History in essense shows you the general domino effect of interactions that took place before you were born, defined and are still defining who you are and who you are going to be in the future! You owe it to yourself to know what happened before you. If you don’t know what happened before you you remain forever a child, this blank canvas. That’s why I told you earlier, don’t bother too much with the dates and names, these are remnants of a flawed educational system that promotes and awards recitation and rote learning which teaches you nothing. What I twitted earlier, “He who know preaches, he who understands teaches” With rote learning you are simply memorizing all that stuff for a little while and then you forget them when you no longer need them after the exams.

– Ναι αλλά δεν καταλαβαίνεις ότι εμένα ποτέ δε μ’άρεσε να προβλέπω το μέλλον. Και έτσι όπως λες εσυ ότι μπορώ να μάθω απ’τα λάθη των παλιών για να μη τα ξανακάνω. Δε με ενδιαφέρει τι έκαναν σωστό και τι λάθος. Yes but you don’t understand, I never cared to be able to predict the future. And as you are saying that I can learn from their mistakes, I don’t care what they did right or wrong.

– Αν καταλάβεις την χρονική συνοχή τους και πως το ένα πράγμα προκάλεσε το άλλο τα μαθαίνεις. Δεν τα μαθαίνεις για να προβλέψεις το μέλλον. Τα μαθαίνεις για να μάθεις τον εαυτό σου! If you understand their chronological cohesion, how one thing caused the other you will learn it. You don’t learn it to predict the future, you learn it to know yourself.

– Μα δε με ενδιαφέρει να τα μάθω. But I don’t care to learn them.

– Γιατί όχι; Why not?

– Ζω μια χαρά μη ξέροντας τα. My life is just fine even being ignorant to those things.

– Δεν το ξέρεις! Δεν ξέρεις πως μπορεί να αλλάξει η ζωή σου μαθαίνοντάς τα. Και απο όσα μου περιέγραψες με τους γονείς σου δεν ζεις μια χαρά. You don’t know that! You don’t know how things will change if you learn it. And from what you’ve described about your relationship with your parents I wouldn’t say you are “just fine”.

– Ε δε θα αλλάξει κάτι στη σχέση μου με τους γονείς μου άμα μάθω ιστορία. Nothing will change in my relationship with my parents if I learn history.

– Μην με παρεξηγείς, δεν σου λέω όλα αυτά για να σου κάνω κήρυγμα όπως οι γονείς σου ή ο αδερφός σου… Don’t get me wrong, I am not saying that to lecture you like your parents or your brother.

– Τις θεωρώ γνώσεις τις οποίες είτε τις έχω είτε όχι δε μου κάνει αίσθηση I think it’s knowledge that whether i have it or not is is not important to me.

-Δεν θα ήθελα ποτέ να το κάνω αυτό γιατί ξέρω πως θα ένιωθα κι εγώ. Το λέω γιατί πολύ απλά αυτά ήθελα να ακούσω κι εγώ στην ηλικία σου και δεν βρέθηκε κανένας να μου τα πει για να βάλει τα πάντα σε προοπτική! Κι εγώ έτσι σκεφτόμουν για τα αρχαία Ελληνικά στο γυμνάσιο… μια νεκρή γλώσσα που δεν την χρησιμοποιεί κανείς… αλλά είτε το θέλω είτε όχι είναι κομμάτι της ιστορίας μου, κομμάτι του πολιτισμού μου… και με αυτόν τον τρόπο κομμάτι του ποιός είμαι εγώ σήμερα καθώς η ιστορία του έθνους μου και του πολιτισμού του ανα τους αιώνες καθόρισε και όρισε το ποιος είμαι εγώ σήμερα, και τώρα θέλω να τα μάθω σαν κανονική γλώσσα, όπως ξέρω αγγλικά, γερμανικά, γαλλικά, ισπανικά και μαθαίνω και γιαπωνέζικα. Ολα αυτά όμως που μαθαίνω μου ανοίγουν καινούργιους ορίζοντες στην γνωση. Μου επιτρέπουν να αναγνωρίσω μή υλικά πράγματα που πριν αποκτήσω αυτές τις γνώσεις δεν μπορούσα να αναγνωρίσω. Κάνε έναν καφέ, πέστην στο κρεββάτι και ξεφύλησε την ιστορία σαν περιοδικό… I would never want to do that because I know how I would feel if I was in your place. I am simply saying it because that was what I needed to hear at your age but noone was there to say it and put things in perspective. I though the same way back in junior High about ancient Greek. A dead language that no one spoke anymore… but whether I like it or not it’s part of my history, part of my culture and by that reason alone part of who I am today as the history of my nation though time defined and shaped who I am today, and today I want to learn ancient Greek like a proper language and be able to speak it just like I speak English, German, Spanish and French, and I’m learning Japanese too. All that staff that I learn broaden my learning horizons too, they allow me to perceive things that I wasn’t able to perceive before because I lacked the knowledge to identify them with.

– Δεν θέλω ρε άνθρωπε να μάθω ιστορία. I don’t wan’t to learn history.

– Γιατί; Why?

– Εκτός από βαρετό μάθημα είναι και κάτι το οποίο δε μου χρησιμεύει. Apart from it being boring it won’t ever be useful to me.

– Μόλις σου εξήγησα γιατί σου χρησιμεύει, μαθαίνεις το πια είσαι. Αλλά αν δεν θέλεις δεν θα επιμείνω. Σου τα είπα όλα αυτά γιατί σε συμπάθησα με όλα αυτά που μου είπες και αυτά χρειαζόμουν να ακούσω εγώ όταν άρχισα το γυμνάσιο ακόμα. I just explained to you why it’s useful, you learn who you are. But if you really don’t want to I won’t insist further. I told you all that just because I feel sympathetic to the stories you told me and I needed to hear the same things back when I was at school.

– Σε τι ακριβώς θα με βοηθήσει η βασιλεία του ηρακλείου στο να μάθω ποια είμαι? To what end exactly will the Kingdom of Heraclion help me in finding out who am I?

– Είναι μια ακόμα μπάλα στο ταμπλό της ιστορίας που συνέβαλε στο να δημιουργήσει και να καθορίσει τον κόσμο στον οποίο γεννήθηκες εσύ ο οποίος με την σειρά του καθόρισε εσένα. It’s one more ball on the pool table of history that contributed into the world that gave birth to you and helped shape who you are.

– Δεν με ενδιαφέρει όμως να μάθω για το παρελθόν. But I don’t care to learn about the past!

– Μα το παρελθόν είναι αυτό που καθόρισε το μέλλον που εμείς αποκαλούμε παρόν. Αν δεν υπήρχε το παρελθόν δεν υπάρχει ούτε μέλλον. Είσαι αναπόσπαστο και σημαντικότατο κομμάτι της ανθρώπινης ιστορίας και ας είσαι μόνο 1 στα 6 δις ανθρώπων. Γιατί όλες οι σχέσεις σου που είχες μέχρι τώρα και που θα έχεις στο μέλλον θα καθορίσουν με τον ίδιο χαοτικό τρόπο άλλες ζωές οι οποίες αυτές με τις σειρά τους θα καθορίσουν άλλες και ούτο καθεξής, σαν την μπάλα που λείπει απο το μπιλιάρδο στο παράδειγμα που σου έθεσα πριν και δεν μιλάω για ρομαντικές σχέσεις, αλλά για κάθε είδους σχέση, ακόμα και αν ήταν μια φράση με έναν άγνωστο. Εμείς είμαστε η μελλοντική ιστορία της νεότερης Ελλάδας. Το τι θα κάνουμε όλοι μας θα καθορίσει το μέλλον του κόσμου και με την σειρά του θα καθορίσει το πόσα παιδιά θα κάνεις αλλά και τον χαρακτήρα τους. Δεν έχει πλάκα το πως λειτουργεί το σύμπαν 🙂 Παντού υπάρχει ισσοροπία, και όλοι είμαστε ενωμένοι μεταξύ μας, είτε το θέλουμε είτε όχι.  Δεν θα συνεχίσω άλλο γιατί άλλαξα και θέμα 😀 Είναι στο τέλος δικιά σου επιλογή και θα σεβαστώ ότι επιλέξεις 🙂 But the past is what shaped the future we today call present. If there was no past naturally there would be no present. You are an integral and crucial part of human history even if you are just a single person amongst 6 billion people. Because all of your relationships (and I am not talking just the romantic ones) the ones you had and the ones you will have affected and will affect in the same chaotic way other lives which in turn will affect more and so on and so forth, just like the pool example I mentioned earlier. Even if that relationship was a momentary exchange of a single phrase with a complete stranger. We are the future history of modern Greece. What we will do today will define the future which includes both how many kids you will have and they personalities. Isn’t it fun how the universe works? There’s always balance and we are all connected, whether we like it or not. Anyway, I won’t ramble on because I have changed the subject too. In the end it’s your own choice and I will respect it whichever it is. 🙂

– Επιλέγω να αποσυρθεί η ιστορία. I choose for the subject of history to be abolished.

– Όπως νομίζεις 🙂 As you please.

– Από 3η δημοτικού που μπήκε η ιστορία στο μαθητικό πρόγραμμα άρχισα να νιώθω άρρωστη. Even from 3 grade when the subject of history was introduced I began feeling sick.

– Γιατί έτσι όμως; Δεν μπορώ να καταλάβω; Why so much though hatred? I can’t understand?

– Γιατί την θεωρώ άχρηστη ως μάθημα. Εκεί να ξέρεις ότι σούβλισαν τον Αθανάσιο Διάκο, ότι μας έσφαξαν οι Γερμανοί κλπ αλλά όχι ότι παρακμιακη πληροφορία σου δίνει το βιβλίο. Δε γουστάρω να τα μάθω και με κατηγορούν γ αυτό. Because I think it’s useless as a lesson. It’s ok to know that they skewered Athanasios Diakos, or that the Germans slaughtered us but not whatever decadent piece of information the book gives us. I don’t like to learn it and they attack me because of that.

– Γιατί παρακμιακή; Τι θα θεωρούσες ως ακμιακή; Why is it decadent? What would you consider as non decadent?

– Πες μου τι με νοιάζει να μάθω για την εικονομαχία. Κάτι βλάκες που πίστευαν σε θρησκείες. Τι με νοιάζει για το Βυζάντιο. Tell me why do I need to know about the Byzantine Iconoclasm. Some stupid religious people fighting over some pictures.

– Μα δεν χρειάζεται να τα ξέρεις με απόλυτη λεπτομέρια… αυτά είναι για αυτούς που κάνουν μεταπτυχιακά και διδακτορικά στο θέμα. But you don’t need to learn all that stuff is perfect detail, that’s for the people doing postgraduates and doctoral degrees on the subject.

– Και όμως ακόμα και αν ξέρεις την γενική ιδέα της εικονομαχίας και το τι συνέβει πάνω κάτω στα χρόνια του βυζαντίου είσαι μια χαρά 🙂 Αν σου ζητάνε λεπτομέριες στους διαγωνισμούς όπως σου είπα είναι γιατί το εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι τραγικό και επιβραβέβει την παπαγαλεία η οποία δεν μαθαίνει τίποτα και σε κανέναν.Though even if you know the general idea of it you are still ok, as long as you know what happened roughly at the Byzantine era you are fine. If they are asking you for details that is just a fault of our tragically bad educational system which rewards rote learning and teaches you nothing

– Δεν θέλω να ξέρω όμως. But I don’t want to know.

– Και είναι έτσι γιατί μας θέλουν χαζούς. Θες δεν θές όμως για καλό ή για κακό πρέπει να το μάθεις. And it is so because they want us stupid. However either you like it or not you have to learn it.

– Να αυτό το θες δεν θες δε μ’αρέσει. Yes but I don’t like this lack of choice.

– Και απο το να διαμαρτήρεσαι εντόνως με αποχή και να θυσιάζεις τους βαθμούς σου και τις ελπίδες σου για να ενταχθείς σε ένα καλό παν/μιο είναι καλύτερα πιστεύω να του δώσεις λίγο χρόνο, να γράψεις τουλάχιστον βάση, όχι τίποτε άλλο αλλά για να μην σου δώσει χάλια γενικό. And from objecting so severely with abstinence sacrificing your good grades and your chances of getting a place at a good university I’d say it’s better to give it some time, enough to write at least a 10 just so it won’t drag the rest of your grades down.

– Να τα μάθουν αυτοί που θέλουν. Those who wish to learn them may do so.

– Ναι βρε γλυκιά μου αλλά δεν είναι έτσι τα πράγματα. Πρέπει όμως όπως και να έχει να αντιμετωπίσεις τα πράγματα ως έχουν. Πως ξέρεις να λες πως θα αντιμετωπίσεις τους γονείς σου στην άρνησή τους να σε αφήσουν να σπουδάσεις στο εξωτερικό αλλά αρνήσε να διαβάσεις λίγο ιστορία η οποία κάποτε θα τελειώσει σαν μάθημα; Ίδια αναλογία διαφορετική υπόθεση στην ουσία Δεν είπε κανείς πως η ζωή είναι εύκολη. Είναι γεμάτη δυσκολίες που πρέπει να τις αντιμετωπίσεις, είτε σου αρέσει είτε όχι γιατί απλά έτσι είναι. Αν κατσεις σε μια γωνιά και αρχίσεις τα παράπονα ή τα κλάμματα δεν πρόκειτε να αλλάξουν τα πράγματα, αντιθέτως θα γίνουν χειρότερα. Αν δεν σου αρέσει η ιστορία οκ, δεν προσπαθούσα να σε πιέσωνα την αγαπήσεις… ήλπιζα να σου αλλάξω την προοπτική και να την δεις με άλλο μάτι. Αλλά όπως λένε και οι άγγλοι, when life gives you lemons… …say “Lemons? I like lemons what else have you got?” Yes dear, but things are not like that. You have however to face them just as they are because they won’t change. How can you say that you will chalenge your parents’ refusal to let you study at a foreign country but you can’t fight for your chance to show them that they should? Same analogy different case essentially. No one said that life is going to be easy. It’s full of difficulties that you have to face, whether you like it or not. If you sit at a corner and start sobbing your heart out it won’t help change things, if anything you risk making them worse. If you don’t like history then fair enough, I wasn’t trying to force you to like it, I was merely hoping to change your perspective and help you view it from a different angle. Like the English say “When life gives you lemons say ‘Lemons? I like lemons what else have you got?'”

Advertisements

2 comments

  1. hi there!

    we were talking about this not that long ago in our history blog!!
    i think we reached similar ideas,actually.
    by the way i have to say, i love the fact that you write in 2 languages by the way, it takes a lot of effort and courage! (speaking from experience im bilingual myself!)
    im happy to see other people question this stuff, without being hsitorians themselves! thanks for your wonderful contribution!

    By the way i

    1. Glad to hear that you liked my article. Feedback is always appreciated. I like learning new languages, the idea and the ability of being able to blend in with the people wherever I can go.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: